آموزش

قیمت سنگ چینی الیگودرز

سنگ چینی الیگودرز

قیمت سنگ چینی الیگودرز به نوع ان بستگی دارد. سنگ چینی الیگودرز یکی از محبوب ترین سنگ های ساختمانی در ایران است که به دلیل زیبایی، کیفیت و تنوع بالا، کاربردهای فراوانی در سنگ نما، سنگ راه پله و دکوراسیون داخلی ساختمان ها دارد. سنگ چینی، سنگی با قدمت دیرینه و محبوبیت روزافزون، به دلیل زیبایی منحصر به فرد، استحکام مثال‌زدنی و تنوع بی‌نظیر، انتخابی ایده‌آل برای نمای بیرونی و دکوراسیون داخلی ساختمان شما است. اگر قصد دارید از این سنگ زیبا در پروژه خود استفاده کنید، اطلاع از قیمت سنگ چینی الیگودرز و عوامل موثر بر آن، برای انتخابی درست و مقرون به صرفه، ضروری است.

  در این مقاله، به بررسی عوامل موثر بر قیمت سنگ چینی، قیمت انواع مختلف آن و راهکارهایی برای خرید سنگ چینی با قیمت مناسب می‌پردازیم. 

از جمله عواملی که بر قیمت سنگ چینی الیگودرز تاثیر گذار است نوع سنگ چینی است، به طور مثال سنگ چینی موج دار قیمت بیشتری نسبت به سنگ چینی بی موج دارد. 

کریستال: با رگه‌های بلوری و شفافیت بالا، ظاهری لوکس و چشم‌نواز دارد و قیمت آن از سایر انواع سنگ چینی نما بیشتر است.

نیریز: با سطح صاف و صیقلی، در رنگ‌های متنوع و با قیمت مناسب‌تر از سنگ چینی کریستال موجود است.

قروه: بدلیل مقاومت بالا در برابر شرایط جوی نامناسب، برای مناطق سردسیر و مرطوب مناسب است اما قیمت آن از سنگ چینی نیریز بیشتر است.

عوامل موثر بر قیمت این نوع سنگ

یکی از مهم‌ترین عوامل تعیین‌کننده قیمت سنگ، نوع آن است. سنگ‌های نادر و کمیاب مانند مرمر و گرانیت به دلیل زیبایی و مقاومت بالای خود، قیمت بالاتری دارند.
 این سنگ‌ها معمولاً در مناطق خاصی از جهان یافت می‌شوند و استخراج آنها نیز هزینه‌بر است. قیمت این سنگ به عوامل مختلفی بستگی دارد که در ادامه به بررسی آنها می پردازیم:

رنگ و شفافیت

رنگ و شفافیت سنگ‌ چینی الیگودرز نیز میتواند تأثیر زیادی بر قیمت آنها داشته باشد. سنگ‌هایی که رنگ‌های نادر و شفافیت بالایی دارند، معمولاً قیمت بالاتری دارند. به عنوان مثال، سنگ‌های مرمر با رنگ‌های خاص و شفافیت بالا از جمله سنگ‌های قیمتی هستند که ارزش زیادی دارند.

فرآوری و برش سنگ

فرآوری و برش سنگ چینی الیگودرز نیز یکی از عوامل مهم در تعیین قیمت آنهاست. سنگ‌هایی که به خوبی برش خورده و فرآوری شده‌اند، ارزش بیشتری دارند. برش مناسب می‌تواند زیبایی و درخشندگی سنگ را افزایش دهد و در نتیجه قیمت آن را بالا ببرد.

کیفیت و خلوص

کیفیت و خلوص سنگ چینی الیگودرز نیز تأثیر زیادی بر قیمت آن دارد. سنگ‌هایی که خلوص بیشتری دارند و بدون نقص هستند، معمولاً قیمت بالاتری دارند. به عنوان مثال، سنگ‌های مرمریت و تراورتن با کیفیت بالا، ارزش بیشتری دارند.

نوع و سورت سنگ

سنگ چینی الیگودرز در سورت های مختلفی از سوپر ممتاز تا ضعیف تولید و عرضه می کنند. هرچه سورت سنگ بالاتر باشد، کیفیت و خلوص آن بیشتر و به طبع قیمت آن نیز گران تر خواهد بود. برخی از آنها کاملاً سفید و عاری از هرگونه رگه و هلاله هستند و قیمتی بین 180 تا 300 هزار تومان برای هر متر مربع دارند و همچنین برخی از آنها نیز سفید هستند، اما ممکن است رگه های بسیار کمی داشته باشند. قیمت این نوع سنگ بین 120 تا 180 هزار تومان برای هر متر مربع است. در کل سنگ های درجه یک و درجه دو به ترتیب رگه های بیشتر و قیمت پایین تری دارند.

ضخامت

سنگ چینی الیگودرز معمولاً بین 1.6 تا 2 سانتی است. هر چه ضخامت سنگ بیشتر باشد، قیمت آن نیز به طور نسبی افزایش می باید. سنگ های بزرگتر و ضخیمتر معمولاً گران تر هستند.

سنگ چینی الیگودرز

ابعاد

اندازه و وزن سنگ‌ چینی الیگودرز نیز یکی از عوامل تعیین‌کننده قیمت آنهاست. سنگ‌های بزرگتر و سنگین‌تر معمولاً گران‌تر هستند. این امر به دلیل این است که سنگ‌های بزرگ‌تر و سنگین‌تر نادرتر هستند و استخراج آنها نیز دشوارتر است.این نوع سنگ در ابعاد مختلفی از جمله 40*60، 60*60، 80*80، 100*100 سانتی متر فرآوری و آن را نیز عرضه  می کنند. به طور کلی، قیمت سنگ ها با ابعاد بزرگتر به دلیل هدر رفتن بیشتر سنگ در برش، کمی بالاتر است.

منبع استخراج

مکان استخراج سنگ چینی و هزینه‌های مربوط به حمل و نقل نیز می‌تواند بر قیمت نهایی سنگ تأثیر بگذارد. سنگ‌هایی که از مناطق دورافتاده استخراج می‌شوند، هزینه حمل و نقل بیشتری دارند و در نتیجه قیمت بالاتری خواهند داشت. مکان استخراج سنگ چینی و هزینه‌های مربوط به حمل و نقل نیز می‌تواند بر قیمت نهایی سنگ تأثیر بگذارد. سنگ‌هایی که از مناطق دورافتاده استخراج می‌شوند، هزینه حمل و نقل بیشتری دارند و در نتیجه قیمت بالاتری خواهند داشت.سنگ های استخراج شده از معادن معتبر و با شهرت معمولاً قیمت بیشتری دارند و اگر تامین سنگ چینی الیگودرز در بازار محدود باشد بر قیمت آن نیز تاثیر می گذارد. هزینه های مربوط به استخراج سنگ از معدن نیز بر قیمت نهایی تأثیرگذار است. 

رنگ و طرح سنگ

سنگ‌هایی با طرح‌ها و رنگ‌های خاص و منحصر به فرد معمولاً قیمت بالاتری دارند.

قیمت-سنگ-چینی-الیگودرز-03

نوع فرآوری

سنگ چینی الیگودرز که به صورت صیقلی، بوکمچ و فورمچ فرآوری می کنند. سنگ های صیقلی سطحی صاف و براق دارند و قیمتی بین 10 تا 20 درصد بیشتر از سنگ های بوکمچ و فورمچ دارند. کیفیت بالای برش و فرآوری می تواند قیمت سنگ را افزایش دهد. 

هزینه های حمل و نقل

هزینه حمل و نقل سنگ از معدن تا محل پروژه نیز بر قیمت نهایی آن نیز تاثیر گذار خواهد بود.

سنگ چینی الیگودرز

زمان خرید

قیمت سنگ در زمان های مختلف سال ممکن است با نوساناتی همراه باشد. به طور کلی، در فصل های پر تقاضا قیمت سنگ کمی افزایش می یابد.

راهنمای خرید سنگ چینی الیگودرز

ابتدا بودجه خود را مشخص کنید و سپس با توجه به آن سورت، ضخامت و ابعاد مورد نیاز خود را انتخاب کنید. از چند فروشگاه استعلام قیمت بگیرید و سپس نسبت به خرید اقدام کنید و سنگ را قبل از خرید به طور کامل بررسی کنید و از سلامت و یکنواختی آن اطمینان حاصل کنید.

محل خرید

متخصصین مجموعه صفه استون به صورت اختصاصی از معادن بازدید می‌کنند و زمانی که سنگی مرغوب و باب میل مجموعه باشد، خرید می‌کنند و وارد کارخانه می‌شود.شما می توانید سنگ چینی الیگودرز را از طریق فروشگاه های مصالح ساختمانی و کارخانجات سنگ بری و یا به صورت آنلاین از صفه استون خریداری کنید. به طور کلی خرید از کارخانه می تواند تا حدی مقرون به صرفه باشد، اما ممکن است از نظر تنوع و خدمات مشتری محدودیت هایی داشته باشند. پس در نهایت خرید از صفه استون می تواند بهترین گزینه برای خرید انواع سنگ ها باشد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *